שלח מקים מפלגת שמאל חדשה ומצהיר: "תמו ימי פסילת החרדים"

    איתי גדסי No Comments on שלח מקים מפלגת שמאל חדשה ומצהיר: "תמו ימי פסילת החרדים"
    עופר שלח. ארכיון צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכיר מפלגת "יש עתיד" ומייסדיה ח"כ עופר שלח חשף היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת על פרישה ממפלגתו של יאיר לפיד והקמת מפלגה חדשה בשמאל עם נשיא ארגון העצמאים רועי כהן. שלח הבהיר בהצהרה כי בניגוד ללפיד הוא רואה בצבור החרדי שותף, "תמו ימי פסילת החרדים".

    בפתח ההצהרה לתקשורת אמר שלח, "בממשלה הבאה חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם שישראלים כה רבים שותפים לה. אני קורא לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל, לחבור אלי ולקבל את קווי היסוד שאני מניח היום בפני הציבור".

    שלח פנה לציבור המרכז שמאל ואמר, "לחמתי ונפצעתי בהגנת המדינה הזאת, אני מכיר לעומק אותה ואת אנשיה. דרושה לה מנהיגות אחרת, עם עומק אידיאולוגי, אמינות ויכולת פוליטית. בשנותי בעיתונות ובפוליטיקה הוכחתי שיש לי את שניהם. תחשבו טוב: האם יש מי שאתם מאמינים לו בכך יותר ממני?" שאל שלח.

    שלח התייחס ליש עתיד, המפלגה שעזב ואמר, "הייתי ממייסדי יש עתיד, תרמתי את כל כשרוני ומרצי להצלחתה. אני משאיר בה חברים אהובים, שיודעים היטב כמה לחמתי עבורם ועבורה, ויודעים גם בסתר ליבם שהסירוב לשנות, נושא בתוכו את זרעי הכישלון".

    שלח הבהיר את עמדתו כי בניגוד ללפיד הוא אינו מחרים איש חוץ מנתניהו, "אני רוצה לומר לחברי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאוזניכם: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד".

    עוד הוסיף, "תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש"לא יודעים מה טוב להם. תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם" אמר שלח.

    שלח הבהיר עם זאת, "החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאיפיין את מפלגת העבודה של פעם".

    על הסיבה להקמת מפלגה חדשה הסביר שלח, "תוצאות הסקרים האחרונים מעידות כמה צדקתי, לצערי: בגלל הצורך החיוני להחליף את נתניהו, מצביעי השמאל מרכז בבחירות האחרונות נוהרים היום אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום, ותומך בכלכלה דורסנית ובשלטון הממסד הדתי בחיינו."

    על ושתפו למפלגה אמר שלח, "בחרתי כחבר למסע את ידידי רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב. בשנה האחרונה רועי הוא הנציג הבולט ביותר של מי שנפגעו קשה מכולם ממשבר הקורונה. הוא לא רק זועק ונלחם, אלא גם מציע פתרונות בהירים ומעשיים. אני גאה שבחר להצטרף אלי".

    בתגובה להצהרת עפר שלח, ממפלגת יש עתיד נמסר: מאחלים לעפר שלח הצלחה בהמשך דרכו ומודים לו על שיתוף הפעולה בתשע השנים האחרונות.



    0 תגובות